ÅKERSBERGA FILMSTUDIO HÖSTEN 2014

ÅKERSBERGA FILMSTUDIO HÖSTEN 2014 Välkommen till biografen Facklan onsdagar & torsdagar kl. 19.00 då vi visar 10.9 OPTIMISTERNA Norge/Sverige 2014, Westhagen Magnor 93 min 11.9 Livsglädje och framtidstro hos ett glatt gäng pantertanter i Hamar i Norge som i årtionden träffats och spelat volleyboll. Men nu är det dags att spela en match, varför inte mot Krutgubbarna från Sollentuna. 17.9 SÅDAN FAR, SÅDAN SON Japan 2013, Kore-eda 120 min 18.9 Finstämt och tankeväckande drama där två familjer från olika samhällsklasser får veta att deras söner, nu sex år, förväxlats vid födseln. Sjukhuset tar på sig ansvaret och råder dem att byta tillbaka barnen. 24.9 THE SELFISH GIANT Storbritannien 2013, Barnard 90 min 25.9 En rörande och minnesvärd uppväxtskildring om två utsatta pojkar som skippar skolan och istället stjäl dyrbar koppar åt en skrupelfri skrothandlare i en nedsliten och barnfientlig miljö i norra England. 8.10 TÅLAMODETS STEN Afghanistan/Frankrike/Iran 2012, Rahimi 100 min 9.10 I ett krigshärjat område i Afghanistan tar en kvinna hand om maken som ligger i koma. Först nu känner hon att han faktiskt lyssnar på henne. Hon börjar reflektera över sitt liv som sakta blir till bekännelser. 15.10 INSIDE LLEWYN DAVIS USA 2013, Coen 105 min 16.10 Lagom absurd och fylld av musik är historien om en folksångare som planlöst driver omkring i New York, till synes oförmögen att ta ansvar för sitt liv efter att hans musikerkompanjon tagit livet av sig. 22.10 DEN STORA SKÖNHETEN Italien 2013, Sorrentino 140 min 23.10 Visuell och storlagen odyssé genom Roms nattliv, där vår ciceron, författaren Jep Gambardella, låter oss möta konstnärer, politiker och kriminella, alla på jakt efter meningen med livet i Berlusconiland. 5.11 ONE CHANCE Storbritannien 2013, Frankel 100 min 6.11 Berättelsen om mobiltelefonförsäljaren och operaälskaren Paul Potts och hans otroliga genombrott i det brittiska tv-programmet Britain’s Got Talent 2007. Lättsamt och romantiskt i genren hjältesaga. 12.11 EN MAN SOM SKRIKER Frankrike/Tchad 2010, Saleh Haroun 90 min 13.11 Stillsamt, drabbande far-och-son drama med utsökt foto där Adam, efter 30 år som poolskötare på ett hotell i N’Djanema, ersätts av sin egen son. Men inbördeskriget tränger sig på och förändrar allting. 26.11 LE WEEK-END Storbritannien 2013, Michell 90 min 27.11 Roligt, rörande och sorgligt kärleksdrama om ett äldre kivande par som återvänder till Paris för att fira bröllopsresan de gjorde 30 år tidigare. En bekant dyker oväntat upp och påverkar relationens framtid. 3.12 SMÄRTGRÄNSEN Mexiko2012,Franco 98min 4.12 Mästerligt men upprörande om en flicka som flyttar till en ny stad med sin far efter att hennes mor dött. I skolan utsätts hon för mobbning och sexuella trakasserier, vilket leder till en oförglömlig upplösning. 10.12 THE LUNCHBOX Frankrike/Indien/Tyskland/USA 2013, Batra 104 min 11.12 Ljuvligt varm och originell historia om hur en fellevererad lunchlåda sammanflätar två mycket olika människoöden i den brusande storstaden Mumbai. En öppenhjärtlig brevväxling påverkar bådas liv. MEDLEMSKORT kostar 400:- (11 filmer) och säljs på BIBLIOTEKET måndag 8.9 och tisdag 9.9 kl. 17.00-19.00 eller före varje föreställning. Medlemskortet gäller för onsdag eller torsdag. Kortet är personligt och får inte överlåtas. Enstaka biljetter säljs inte. Åldersgräns 15 år. Med reservation för ändringar. INFORMATION: Mats Sladö 540 654 36, mats.slado@gmail.com Eddie Vivenius 070-436 11 99, vivenius@gmail.com

Om vivenius

Jag är 77 år född i Norrköping och än så länge gift sedan 55 år med samma kvinna.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar