Stoppa förslaget om tillfälliga uppehållstillstånd!

Diakonibloggen

”En stor andel av de människor som kommer att drabbas av en sådan lag är minderåriga. Barn. Ungdomar. Såna där lite kortare, oskyldigt lekfulla människor som vi brukar skjutsa till fotbollsträningar, laga mat åt och uppfostra, du vet. Jag har precis börjat arbeta på ett boende för ensamkommande och under mina första veckor har jag mötts av mycket skratt och livslust, men även fått ta del av ofattbara livsöden. Resor vars komplexitet jag aldrig kommer förstå, smärta lik ingen jag någonsin kommer utsättas för, obeskrivlig ensamhet, rädsla och skuld. Skuldkänslor för att just hen har fått fly sitt hem medan syskon, föräldrar och kompisar är kvar i krig och förföljelse. Allt jag vill för dessa ungdomar är att de ska känna trygghet. Att de ska känna sig omhändertagna. Att de ska slippa känna ensamhet. Att de inte ska vara rädda mer. Att de inte av någon anledning ska bli bortjagade…

View original post 309 fler ord

Om vivenius

Jag är 75 år född i Norrköping och gift med Berit från Avesta sedan 1963 Vi har tre vuxna barn James 52, Helene 49 och Susanne 45 samt tio barnbarn från sju till tjugoett år bosatta i Österåker resp. Vallentuna kommun. Samt en hanhund Morgan som är sex år.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

